موریانه ها غذای خود را با گوش دادن انتخاب می کنند:

♪♫ PESAREKHOOB ♪♫

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما


موریانه ها غذای خود را با گوش دادن انتخاب می کنند:

ا موضوع: علمی,,

 

گرچه موریانه ها مشهورند به این كه غذای خود را انتخاب نمی كنند اما در واقع می توانند كاملا انتخابی عمل نمایند.
در واقع علاوه بر انتخاب چوب از لحاظ سختی و خوشایند بودن ، گونه های مختلفی هستند كه اندازه های خاص چوب را می پسندند كه این یك راه اجتناب از رقابت با دیگر موریانه هاست.

چگونگی دقیق كنترل این اندازه گیری دانشمندان را متحیر ساخته اما این موجودات نابینا هستند و ابعاد قطعه چوب را قبل از آن كه در داخل آن جای گیرند نمی سنجند.

محققان استرالیایی موریانه های چوب خشك (كریپتوترس دامستیكوس) را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند چه فاكتورهایی تصمیم آنها را برای خوردن تحت تاثیر قرار می دهد.

این محققان قطعات چوب به اندازه های مختلف را در اختیار این حشرات گذاشتند و صداهایی كه بهنگام حركت و جویدن چوب ایجاد می كردند را ثبت نمودند.

موریانه ها قطعات كوچكتر چوب را ترجیح می دادند اما زمانی كه دانشمندان ویبراسیون ها را در چوب تازه با اندازه مشخص ثبت كردند و این قطعات چوبی با اندازه های مشخص را به گروه جدیدی از موریانه ها دادند، دریافتند كه حشرات ترجیحا به نمونه هایی كه صداهای «بلوك كوچك» را داشتند تونل زدند حتی زمانی كه قطعه چوب واقعا بزرگتر بود.




می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 465

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 13:2
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((♪♫ PESAREKHOOB ♪♫)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف